W zeszłym roku wynagrodzenia technologów wzrosły, a zatrudnieni w przemyśle spożywczym zarobili najwięcej. Trudno się temu dziwić, gdyż konkurencja w branży jest duża, a każda firma prześciga się w wymyślaniu nowych i unikalnych produktów by trafić w gusta coraz bardziej wymagających konsumentów.

Usługa interim managementu, czyli pracy czasowej wysokiej klasy specjalisty, jest w Polsce jeszcze stosunkowo młodym rozwiązaniem, ale coraz bardziej popularnym. Wielu menedżerów wybiera właśnie taką ścieżkę rozwoju, jako przynoszącą największą satysfakcję i spełnienie zawodowych ambicji. Duża elastyczność, niezależność, różnorodność, a także wysokie wynagrodzenie to tylko niektóre z zalet. Dla pracodawcy największym plusem zatrudnienia takiego eksperta są niższe koszty oraz możliwość pozyskania wyjątkowych talentów na czas konkretnych projektów. Dlatego też coraz więcej firm postrzega interim management jako najbardziej efektywne rozwiązanie w sprawnym kierowaniu biznesem.

Zatrzymać pracownika czy poz wo lić mu odejść? Jeszcze kilka mie s ięcy temu można było mówić o silnym rynku kandydata w Polsce. Wzrost produkcji , emigracja zarobkowa, niewystarczająca liczba absolwentów spowodowały braki kadry specjali stycznej i menedżerskiej . Kandydaci mogli przebierać w ofertach. Dla pracodawców często oznaczało to stanięcie przed wyborem: pozwolić odejść dobremu pracownikowi czy wyjść z kontrofertą? Zwiększyć budżet i zatrzymać specjalistę? A jeśli już pracownik zostanie , co zrobić, by w niedalekiej przyszłości sytuacja się nie powtórzyła? Dziś dodatkowo, w związku z pesymistycznymi prognozami gospodarczymi , nasuwa się pytanie, jak mocno spowolnienie odbije się na polskim rynku pracy i czy wpłynie na liczbę oferowanych kontrofert. Statystyki pokazują, że około 75-80 proc. kandydatów, którzy przyjęli kontrofertę od swojego szefa, i tak wraca na rynek pracy w ciągu kolejnych sześciu miesięcy. Obserwacje konsultantów Antal International potwierdzają te dane. Czy warto zatem zatrzymywać pracowników na siłę? Jeśli tak, to jakich? Jeżeli już zgodzą się zostać, w jaki sposób ich motywować, by w przyszłości znowu nie złożyli wypowiedzenia?

Kryzys na światowych rynkach i prognozy o spowolnieniu gospodarczym wprowadziły niepewność na polskim rynku pracy. Ograniczenie budżetów i zamknięcie projektów rekrutacyjnych na wybrane stanowiska to tylko niektóre ze skutków. Jednak dla wielu polskich czy średnich firm ten okres może być szansą na pozyskanie najlepszych pracowników. Zapotrzebowanie na specjalistów i menedżerów nadal jest wysokie i nic nie wskazuje, że w najbliższych miesiącach znacząco się to zmieni. Prognozy o masowych zwolnieniach najczęściej dotyczą pracowników niewykwalifikowanych. Nieliczne branże oczywiście odczują pewne spowolnienie, ale jak dotąd zaledwie kilku naszych klientów zamknęło lub wstrzymało projekty rekrutacyjne do początku przyszłego roku. Dla firm, które pragną być postrzegane jako najlepsi pracodawcy i chcą by kandydaci niezmiennie byli zainteresowani pracą u nich, takie posunięcie jest dość ryzykowne. Ograniczając procesy rekrutacyjne, pozwalamy konkurencji przyciągnąć najlepszych, dlatego w przyszłości będziemy musieli starać się podwójnie by zrekrutować prawdziwe talenty. Jak zatem, przy aktualnej sytuacji na świecie i obawach o sytuację w Polsce, wykorzystać ten okres w wojnie o najbardziej utalentowanych specjalistów i menedżerów? Dlaczego i w jaki sposób rekrutować? Poniżej lista użytecznych porad dla pracodawców.

Dział: Praca i kariera Wyniki międzynarodowego badania „The Global Snapshot” przeprowadzonego przez firmę Antal International wskazują, że 93% przedsiębiorstw w Polsce aktywnie szuka pracowników na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie średniego i wyższego szczebla.

Newsletter

 

Witaj ponownie!

Od czasu Twojej ostatniej wizyty pojawiło się 26 nowych ofert na hasło
Informatyk SAP Warszawa

Możesz podejrzeć je tutaj