Badania są ważną częścią strategii HR. Ich rolą jest odpowiedzieć na konkretne zagadnienia biznesowe.

Szybki rozwój social media, szerokie zastosowanie narzędzi mobilnych i inteligentnych aplikacji znacząco zmieniły sposób komunikacji. Coraz ważniejsza rola cyfrowych relacji społecznych modyfikuje podejście firm do konsumentów, a także do własnych pracowników. Jednym z coraz częściej wybieranych rozwiązań zmierzających do zwiększania kreatywności jest crowdsourcing.

W ciągu kilku lat ukształtowało się na rynku przekonanie, że uczelnie wyższe kształcą wyspecjalizowaną kadrę IT, która następnie decyduje się na migrację zarobkową za granicę. Z drugiej strony, postrzeganie polskich specjalistów przez zagraniczne firmy pokazuje, że ich wynagrodzenia są o połowę niższe niż lokalnych specjalistów, a kompetencje – na tak samo wysokim poziomie. Czy faktycznie tak wygląda rynek?

Coraz częściej kandydaci decydują się na podjęcie współpracy z firmą nie tylko ze względu na wynagrodzenie i ciekawy zakres obowiązków, ale także na to, jak konkretny pracodawca jest postrzegany na rynku. Opinie obecnych i byłych pracowników, ale też osób, które miały styczność z firmą jako kandydaci w procesie rekrutacji, zyskują na znaczeniu. 

Prawidłowo skonstruowana strategia HR opiera się na dokładnej analizie zarówno danych dotyczących organizacji, jak i zewnętrznych czynników. Jej skuteczność może zostać zmierzona dzięki porównywalnym wskaźnikom w określonym przedziale czasu.

Rynek kandydata jest to sytuacja, w której popyt na pracowników mija się z podażą, czyli liczbą dostępnych kandydatów na rynku poszukujących pracy. W trakcie realizowanych obecnie projektów rekrutacyjnych dla branży IT zauważam, w przypadku niektórych specjalizacji, duże braki kandydatów...

Newsletter

 

Witaj ponownie!

Od czasu Twojej ostatniej wizyty pojawiło się 26 nowych ofert na hasło
Informatyk SAP Warszawa

Możesz podejrzeć je tutaj