Dynamicznie zmieniająca się, a przy tym dość trudna sytuacja na rynku pracy stawia wiele organizacji przed sporym wyzwaniem na płaszczyźnie rekrutacyjnej. Jak wynika z badania "Barometr Rynku Pracy" przygotowywanego cyklicznie przez Work Service, prawie 40 procent firm planuje rekrutacje pracowników w czwartym kwartale 2017 roku, a sami pracodawcy zakładają największy nacisk na zatrudnienie pracowników średniego szczebla. W sektorze technicznym największym problemem, bo w znaczącym stopniu wstrzymującym rozwój licznych organizacji, są braki w kadrze menedżerskiej, i to niekoniecznie tej najwyższego szczebla. 

Każdy szanujący się świadomy pracodawca wie, że w obecnych czasach młody, wykwalifikowany pracownik z szerokimi kompetencjami jest na wagę złota, lecz niestety nie każdy pracodawca wie, co zrobić żeby decyzja o rozpoczęciu pracy w jego firmie była permanentna, lub chociaż długodystansowa. Różnice pokoleniowe stanowią wyzwanie nawet dla największych znawców i miłośników współczesnego HR, a powszechna generalizacja rozwiązań jest bardziej krzywdząca niż pomocna. W natłoku codziennych zadań warto więc zatrzymać się i zastanowić jak skutecznie zarządzać w organizacji młodą generacją - pokoleniem Millennialsów.

Dyrektor finansowy to jedno z najbardziej prestiżowych stanowisk w firmie i marzenie wielu młodych osób, które rozpoczynają swoją karierę w finansach. Lata nauki, pozyskiwanie dodatkowych kwalifikacji, stopniowe przeskakiwanie przez szczeble kariery. Wreszcie po latach ciężkiej pracy przychodzi upragniony awans na stanowisko dyrektora finansowego. Pojawiają się nowe wyzwania i większa odpowiedzialność, ale także sukcesy, uznanie. Po jakimś czasie przychodzi jednak moment dalszych zmian i decyzja o tym, by wysłać swoją aplikację na ogłoszenie które się pojawiło. Przesyłamy swoje zgłoszenie na stanowisko dyrektora finansowego w innej firmie… i cisza. Jak to? Dlaczego?

Stale rosnące zapotrzebowanie na handlowców sprawia, że pracodawcy borykają się z dostępnością odpowiednich kandydatów na rynku. Nie omija to także dynamicznie rozwijającego się sektora technicznego, w którym specjaliści do spraw sprzedaży są niezbędni zarówno w budowaniu silnej marki tak pracodawcy, jak i produktu.

Do tej pory Polacy wskazywali znajomych jako najistotniejsze źródło wiedzy o pożądanym pracodawcy. W tym roku po raz pierwszy najbardziej opiniotwórcze okazały się media, portale społecznościowe i internetowe fora. To sygnał mówiący wiele nie tylko o rynku pracy, ale również roli tradycyjnych i nowoczesnych mediów.

Nowy trend HR i Employer Brandingu to analiza tzw. candidate experience, czyli doświadczeń wyniesionych przez kandydatów z procesu rekrutacyjnego. Dotyczy to wszystkich, łącznie z tymi, którzy odpadli z procesu na dowolnym etapie. Idea zdobyła branżę szturmem, jednak realia pokazują, że od słów do czynów droga daleka.

Newsletter

 

Witaj ponownie!

Od czasu Twojej ostatniej wizyty pojawiło się 26 nowych ofert na hasło
Informatyk SAP Warszawa

Możesz podejrzeć je tutaj