Osiąganie założonych celów sprzedażowych jest z góry skazane na niepowodzenie bez wykwalifikowanego, dobrze zgranego i oczywiście zmotywowanego zespołu handlowców. Dojrzali biznesowo, kompetentni i zaangażowani sprzedawcy są najważniejszym elementem organizacji, który ma znaczący wpływ na jej stabilny rozwój. Jednocześnie, dobrze wyszkolony oraz przygotowany merytorycznie zespół, pozwala na zachowanie przewagi wobec konkurencji na rynku. Jak zadbać o rozwój kompetencji „mistrzów sprzedaży”? Postawić na szkolenia organizowane wewnątrz organizacji, a może zainwestować w zatrudnienie firmy zewnętrznej? Czy skuteczna sprzedaż bez szkoleń jest w ogóle możliwa?

Ostatnie lata na rynku pracy należą do pracowników. Raporty wskazują, że rok 2018 jeszcze bardziej umocni pozycję specjalistów. Pracownicy są coraz bardziej świadomi swoich kwalifikacji zawodowych i bardzo dobrze znają swoją wartość. Wpływa to na wzrost wynagrodzenia oraz coraz bardziej rozbudowane świadczenia socjalne. Jak wskazuje cyklicznie przeprowadzane badanie Antal na Najbardziej Pożądanych Pracodawców, to benefity pozapłacowe stają się jednym z warunków decyzyjnych tuż obok wynagrodzenia, prestiżu firmy lub możliwości rozwoju.

Drogi studencie, czas leci szybko i już za chwilę odbierzesz długo wyczekiwany dyplom. Wkroczysz na rynek pracy. Jest to moment ekscytujący ale i trudny, w szczególności przez wysoki zakres wymagań stawiany przez potencjalnych pracodawców. Obecnie samo ukończenie uczelni wyższej nie gwarantuje dobrej pracy, a odnalezienie się w takiej sytuacji po 5 latach intensywnej nauki nie jest proste. Wielu ma nadzieję, że studia zapewnią im odpowiednie umiejętności, aczkolwiek często wiedza akademicka nie pokrywa się z potrzebami biznesu. 

Trójmiasto stało się bardzo atrakcyjną lokalizacją dla wielkich międzynarodowych organizacji, które łamią wszelkie wizerunkowe konwenanse pracy w typowej korporacji, kojarzącej się zazwyczaj ze stresem, chłodnymi relacjami oraz sztywnym dress codem. Są to centra SSC/BPO, aktualnie jedne z najprężniej rozwijających się na rynku. Globalne firmy coraz częściej decydują się na alokację swojego kapitału w Polsce. W szczególności w miastach z licznymi ośrodkami akademickimi, z dużym potencjałem wykwalifikowanej kadry pracowniczej. Na terenie Gdańska, Gdyni i Sopotu znajduje się kilkanaście uczelni wyższych, co przyciąga kolejnych inwestorów. 

Dynamicznie zmieniająca się, a przy tym dość trudna sytuacja na rynku pracy stawia wiele organizacji przed sporym wyzwaniem na płaszczyźnie rekrutacyjnej. Jak wynika z badania "Barometr Rynku Pracy" przygotowywanego cyklicznie przez Work Service, prawie 40 procent firm planuje rekrutacje pracowników w czwartym kwartale 2017 roku, a sami pracodawcy zakładają największy nacisk na zatrudnienie pracowników średniego szczebla. W sektorze technicznym największym problemem, bo w znaczącym stopniu wstrzymującym rozwój licznych organizacji, są braki w kadrze menedżerskiej, i to niekoniecznie tej najwyższego szczebla. 

Każdy szanujący się świadomy pracodawca wie, że w obecnych czasach młody, wykwalifikowany pracownik z szerokimi kompetencjami jest na wagę złota, lecz niestety nie każdy pracodawca wie, co zrobić żeby decyzja o rozpoczęciu pracy w jego firmie była permanentna, lub chociaż długodystansowa. Różnice pokoleniowe stanowią wyzwanie nawet dla największych znawców i miłośników współczesnego HR, a powszechna generalizacja rozwiązań jest bardziej krzywdząca niż pomocna. W natłoku codziennych zadań warto więc zatrzymać się i zastanowić jak skutecznie zarządzać w organizacji młodą generacją - pokoleniem Millennialsów.

Newsletter

 

Witaj ponownie!

Od czasu Twojej ostatniej wizyty pojawiło się 26 nowych ofert na hasło
Informatyk SAP Warszawa

Możesz podejrzeć je tutaj