Facebook Pixel
PL
Antal - agencja rekrutacyjna
PL EN CZ
Enloyd - agencja rekrutacyjna
EN HU

Ulubione oferty

Efektywny początek roku w firmie? Przeprowadź badania zaangażowania i satysfakcji wśród swoich pracowników!

Aleksandra Trzcińska
Aleksandra Trzcińska Project Coordinator

Zmiany w obowiązującym prawie, nowy system podatkowy, pandemia, walka z falą wypalenia zawodowego i nowe potrzeby. Tak można ująć początek 2022 dla wielu organizacji. Nie jest tajemnicą, że zaangażowani i usatysfakcjonowani pracownicy to klucz do sukcesu i wysokich wyników biznesowych. Jak monitorować nastroje w organizacji i utrzymywać je na satysfakcjonującym poziomie? Odpowiedź jest prosta! Warto przeprowadzić badania zaangażowania i satysfakcji wśród swoich pracowników wspólnie z firmą Antal, by poznać mocne i newralgiczne obszary organizacji.

Wnioski z badania pomogą ukierunkować m.in. działania komunikacyjne, szkoleniowe oraz te z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi, a w szczególnych przypadkach pozwolą w porę wprowadzić plan naprawczy i w odpowiednim czasie zareagować na niepokojące zmiany. Zaangażowanie działu HR, współpraca z jednostką badawczą Market Research Antal, dopasowanie badania do swoich potrzeb, sprawne przeprowadzenie akcji i otwartość zatrudnionych to często klucz do sukcesu. 

Szerokie korzyści dla organizacji

Dla osób decyzyjnych wyniki badania to realna wiedza o tym co dzieje obecnie w firmie. Dzięki niej mogą szybko podejmować trafne decyzje przyczyniające się do poprawy satysfakcji i zaangażowania pracowników, a także ograniczyć rotację kadry. Dzięki wnioskom z badania kadra zarządzająca może również odpowiednio rozplanować inwestycje w rozwój i utrzymanie kluczowych pracowników, a także pozyskać większą świadomość wpływu stylu przywództwa na organizację, a nawet poprawić skuteczność poszczególnych liderów. Wynik to również drogowskaz w temacie planowania działań w obrębie employer brandingu – zarówno tego wewnętrznego jak zewnętrznego. Pracownicy, którzy mają poczucie realnego wpływu na kształt organizacji są do niej bardziej przywiązani i bardziej jej ufają. Zaangażowani i zmotywowani ludzie to lepsza atmosfera pracy, pozytywne nastawienie do wykonywanych obowiązków, niższa absencja, a także wyższa efektywność.  

Warto zaznaczyć, że zaangażowani i zmotywowani pracownicy to również często gwarancja rotacji na niskim poziomie, a co za tym idzie oszczędność i uniknięcie inwestycji finansowych ze względu na konieczność wznowienia procesów rekrutacyjnych. Z doświadczenia rekruterów Antal wynika, że wśród swoich klientów często napotykają zjawisko niechcianej rotacji, która byłaby możliwa do uniknięcia, gdyby wcześniej zweryfikowano czynniki negatywnie wpływające na satysfakcję z pracy zatrudnionego i jego zaangażowanie. 

Wyniki i plan na przyszłość

Każda z firm, która decyduje się na współpracę z firmą Antal po przeprowadzonym badaniu otrzymuje kompleksowy raport z badania, który zawiera obszerną informację zarówno na temat zaangażowania jak i satysfakcji pracowników dla całej organizacji. Raport zawiera także wyniki w rozbiciu na poszczególne grupy zdefiniowane wcześniej z Klientem np. wyniki dla poszczególnych grupy stanowisk (menedżerowie, pracownicy, staż pracy, wiek pracowników). Zamawiający dostaje również zestawienie czynników, które bezpośrednio i najsilniej wpływają na satysfakcję i zaangażowanie wszystkich pracowników, a także obszary, które stanowią największe ryzyko i wymagają pilnych działań naprawczych. Raport zwieńczają wnioski oraz propozycje działań usprawniających w odniesieniu zarówno do wskazanych grup pracowników, jak i całej firmy. 

Eksperci firmy Antal służą dodatkowym wsparciem w budowaniu kultury zaangażowania poprzez doradztwo z zakresu HR, możliwość przygotowania strategii wzmocnienia lub utrzymania zaangażowania i satysfakcji oraz przygotowanie i wdrożenie strategii działań employer brandingowych.


Aleksandra Trzcińska
Project Coordinator

Skontaktuj się przez LinkedIn: https://www.linkedin.com/in/aleksandra-trzci%C5%84ska-59b22710a/

Przeczytaj więcej o usłudze Badanie satysfakcji i zaangażowania.

Zapoznaj się z case study przeprowadzenia badania u naszego klienta.

Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: