Facebook Pixel

Ulubione oferty

Inteligentna rekrutacja kluczem do sukcesu firmy

Rozwijanie i rekrutowanie talentów nie opiera się już na standardowych programach menedżerskich identycznie skomponowanych dla wszystkich pracowników. Obecny rynek pracy wymaga indywidualnego podejścia do każdej osoby i rozwijania jej kompetencji. Zbyt duża standaryzacja procesów zarządzania zespołem ludzkim to najczęstszy błąd spotykany szczególnie w korporacjach. Jeden szkielet nie musi wszystkim odpowiadać, a już na pewno nie rozwinie unikalnych kompetencji każdego pracownika. , Indywidualnie dobrany program, który w pełni wykorzysta pracownik to klucz do zwrotu z inwestycji w szkolenie i rozwój naszego talentu.

Jak rekrutować najlepszych? Proces rekrutacji najlepszych kandydatów zwykle bywa czasochłonny, jednak zazwyczaj potrzeba zrekrutowania pracownika pojawia się znienacka. Jak w takiej sytuacji sprawnie i efektywnie przeprowadzić taki proces?
 
Opis stanowiska Jest to bardzo istotny element procesu, ponieważ pozwala zdefiniować nasze potrzeby i zaoszczędzić czas potencjalnie zmarnowany na na spotkania z niewłaściwymi kandydatami. Taki opis powinien zawierać zarówno opis kompetencji twardych, jak i miękkich kandydata. Najważniejsze, aby w przygotowaniu takiego zestawienia brał udział potencjalny przełożony poszukiwanego kandydata oraz inne osoby, które będą podejmowały ostateczną decyzję o wyborze właściwej osoby.
 
Poszukaj wśród pracowników Jeśli nasi pracownicy sprawdzają się na swoich stanowiskach warto ich poprosić o rekomendację znajomych i profesjonalistów, których spotkali na swojej ścieżce rozwoju. Sieć kontaktów szczególnie w niszowych branżach jest niezwykle rozwinięta, a pracownik polecający nam kandydata do pracy świadomie bierze za niego odpowiedzialność. Trudno o lepsze referencje.
 
Wykorzystaj każdą okazję Wyróżniających się kandydatów można poznać praktycznie wszędzie. Dlatego warto mieć oczy szeroko otwarte szczególnie na wszelkiego rodzaju konferencjach, targach i spotkaniach branżowych. To idealne miejsce do nawiązania nieformalnego kontaktu, który może zaprocentować w przyszłości. Warto zachęcać również pracowników do zawierania takich znajomości, gwarantując im profit od kandydata poleconego do naszej organizacji.
 
Zamieszczaj ogłoszenia na stronie internetowej Czasami ten sposób ogłaszania się kojarzy się z tysiącem nietrafionych aplikacji, jednak nigdy nie wiadomo kiedy nasz idealny kandydat będzie miał gorszy dzień i zdecyduje się przesłać aplikację. Poza tym w ten sposób pozycjonujemy się również jako dynamicznie rozwijająca się firma, która stale rozbudowuje swoje zespoły. Warto również zachęcić kandydatów wizją, jaką prezentuje firma, a nie tylko suchymi faktami odnośnie wymagań.
 
Zostań pracodawcą z wyboru Najlepsi kandydaci często sami wybierają firmy, dla których chcą pracować. Wiele osób zgłasza się bezpośrednio do korporacji, ponieważ utożsamia się z daną kulturą organizacyjną i produktami. Niektóre firmy rekrutacyjne prowadzą nawet rankingi najchętniej wybieranych pracodawców. Wykorzystaj to do budowania swojej marki i reputacji na rynku, taka informacja działa jak magnez na talenty.
 
Współpracuj z agencją rekrutacyjną Firmy rekrutacyjne często utrzymują relacje z najlepszymi kandydatami z rynku, aby skorzystać z ich profili w przyszłości. Szczególnie, jeśli mamy do czynienia z rekruterem, który specjalizuje się w naszym sektorze i dyscyplinie. Spotkanie ze zweryfikowanym kandydatem z konkurencji, który nie szuka aktywnie pracy pozwoli zaoszczędzić czas i pieniądze.
 
Zadbaj o PR w mediach Wizerunek korporacji kreowany w mediach i Internecie jest niezwykle ważny dla przyszłych kandydatów. Pozytywny artykuł na temat organizacji czy informacja o przyznaniu prestiżowej nagrody skutkuje aplikacjami wartościowych kandydatów. Rozwijanie i zarządzanie talentami w firmie to jeden z fundamentów sukcesu naszej firmy w przyszłości. Jeśli nie rozpoznamy indywidualnych potrzeb rozwojowych naszych pracowników, nie otrzymamy oczekiwanego zwrotu z zainwestowanych pieniędzy w szkolenie. Z drugiej strony, właściwe dobranie programu rozwoju od pierwszego dnia pracy kandydata może być krokiem milowym dla naszej organizacji. Warto o tym pamiętać. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani dalszymi informacjami na temat rynku pracy lub współpracą w zakresie realizacji projektów rekrutacyjnych uprzejmie proszę o kontakt:
 
Aleksandra Kujawa
Senior Consultant
Sales & Marketing

Tel: +48 22 48 35 000
Fax: +48 22 48 35 001
E-mail: akujawa@antal.com
Antal International Sp. z o.o.
Stratos Office Centre
Ks. Skorupki Street 5
00-546 Warszawa, POLAND
Web: www.antal.pl
Antal International na goldenline.pl
Z firmą Antal International jestem związana od 3 lat. Zajmuję się realizacją projektów rekrutacyjnych na stanowiska wyższego i średniego szczebla w obszarze marketingu i sprzedaży. Projekty najczęściej realizowane przeze mnie w ostatnim roku to Dyrektor Handlowy, Brand Manager i Commercial Director.
Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: