Facebook Pixel

Ulubione oferty

Przestój w rekrutacji? Mamy na to sposób!

Coraz bardziej widoczne są skutki niepewności, którą wśród pracodawców zasiały doniesienia o kryzysie spowodowanym pandemią koronawirusa. Podwyżki zostały zamrożone, a procesy rekrutacyjne w wielu firmach wstrzymane lub ograniczone. Firmy deklarują, że  czas przestoju może wynieść od dwóch do nawet do ośmiu tygodni. W organizacjach globalnych takie rozwiązanie jest często narzucane przez centralę firmy- nawet, gdy lokalne odziały działają prężnie i mają się dobrze, a także nie odczuwają oznak spowolnienia.  

Ostatnie dni to dla wielu firm czas wyzwań i zredefiniowania biznesów. Dlatego pracodawcy muszą się przestawić na nowe myślenie i elastycznie reagować na zmiany. Obecna sytuacja jest bardzo dynamiczna, każda z firm i każdy zarząd uczy się rynku na nowo. Praktycznie nie istnieją żadne reguły ani wskazówki dla przedsiębiorców na temat tego, jak firmy powinny postępować w czasie pandemii. Nie ma też żadnych przewidywań, jak rynek będzie wyglądał przez najbliższe tygodnie. 

Firmy elastycznie reagują na zmiany i realizują procesy rekrutacyjne, korzystając z outsoursingu pracowniczego

Czy zatem ziści się najczarniejszy scenariusz i okaże się, że stoimy w obliczu zatrzymania się polskiej gospodarki? Niekoniecznie. Z Chin napływają do nas optymistyczne sygnały o ożywaniu ich gospodarki po epidemii. Chiny, Korea czy Japonia są w trakcie resetu. Istnieje więc duże prawdopodobieństwo, że recesja na polskim rynku nie będzie daleko idącym zjawiskiem. Obecnie część organizacji działających w Polsce zarabia mniej i szuka oszczędności, lecz mimo to nie chcą zwalniać swoich pracowników. Co więcej właściciele niektórych firm uznają obecny czas z dobry moment na inwestycje, poszerzanie portfolio czy też przejmowanie pracowników od konkurencji. Na polskim rynku istnieją także firmy, które elastycznie reagują na zmiany i podczas przymusowego przestoju nadal aktywnie realizują procesy rekrutacyjne, korzystając z outsoursingu pracowniczego. Przedsiębiorcy decydujący się na outsourcing nawiązują współprace z wybraną agencją rekrutacyjną, która jest jednoczesne tak zwaną kontaktrownią, dzięki czemu nie muszą zatrudniać w swoich strukturach nowych pracowników- mogą korzystać z personelu zatrudnionego poza własną organizacją. Firmy otrzymują dostęp do wykwalifikowanych pracowników, którzy mogą nie tylko rozpocząć pracę relatywnie szybko ale też posiadają wysoko rozwinięte kompetencje. Outsourcing pracowniczy może mieć charakter krótko lub długofalowy. Najczęściej trwa od 3 miesięcy do około roku. Istnieją także przypadki wieloletniej współpracy, gdzie pracodawca płaci kontraktowni za godzinę pracy danego specjalisty. Umowa jest elastyczna i zawiera 30 dniowy okres wypowiedzenia. 

Oszczędność dla pracodawcy na poziomie 10-25 procent

Dzisiejsi przedsiębiorcy poszukują szybkich, efektywnych i optymalnych kosztowo rozwiązań. Pandemia COVID-19, trudne nastroje społeczne powodują, że osiągnięcie satysfakcjonujących efektów w poszukiwaniu i zatrudnianiu nowych pracowników jest coraz trudniejsze. Outsourcing jest odpowiedzią na tę sytuację, dodatkowo niosąc za sobą kolejne zalety i korzyści dla przedsiębiorstwa. Pozwala on zoptymalizować koszty obsługi i podnieść bezpieczeństwo organizacji. Oszczędność pracodawcy na outsourcingu jest wyliczana indywidualnie i wynosi 10-25 proc. Firma, korzystająca z zewnętrznych pracowników może przyjmować kolejne zlecenia bez ograniczeń Pracodawca nie ponosi zatem kosztów pozyskania pracowników ma natomiast dostęp do wykwalifikowanych specjalistów.

Zainteresowanie outsourcingiem pracowniczym rośnie 

Obecna sytuacja na rynku spowodowała, że ostatnim czasie zanotowaliśmy 18-proc. wzrost popularności outsourcingu pracowniczego wśród klientów Antal. Usługa jest szczególnie popularna wśród takich branż jak: bankowość, ubezpieczenia, e-commerce, IT czy wśród branż okołomedycznych. Najwięcej zapytań od klientów dotyczy usług programistycznych, inżynieryjnych IT, a także usług związanych z marketingiem internetowym, grafiką  czy też zarzadzaniem i tworzeniem nowych produktów on –line’owych.

Obecny czas jest dla nas niezwykle intensywny. Trudno wyrokować jakie skutki dla biznesu będzie miał wpływ epidemii koronawirusa. Ten nietypowy okres stanowi duże wyzwanie, zarówno dla zarządu, jak i pracowników wielu organizacji. Dlatego należy działać bardzo szybko i elastycznie. Firmy muszą dopasować swoje działania do zmieniających się realiów rynku. Tym samym w Antal dostrzegamy szansę na dynamiczny rozwój usługi outsourcingu pracowniczego, która jest doskonałą alternatywą dla firm w czasach spowolnienia gospodarczego i w sposób nieinwazyjny pozwala kontynuować kluczowe projekty firmowe.

Zapraszam do kontaktu w celu pozyskania szczegółowych informacji na temat usługi. 

Fabian Pietras
Business Unit Manager
IT Services
+48 660 417 905
fabian.pietras@antal.pl

Masz pytania? Skontaktuj się z autorem:

Powiązane usługi