Facebook Pixel

Ulubione oferty

3 wskazówki do strategii employer brandingowej Twojej firmy

Szczególnie wyraźnie widać to w sektorach biznesu, w których zapotrzebowanie na pracowników jest wyższe, niż liczba wykwalifikowanych osób. Takimi rynkami kandydata są np. branża IT lub sektor usług wspólnych. Wiele firm decyduje się na wdrażanie strategii employer brandingowej, czyli szeregu działań tworzących i uspójniających wizerunek organizacji jako pożądanego pracodawcy. 

Na co zwrócić uwagę przy budowaniu takiej strategii? Oto kilka pomysłów wypracowanych podczas warsztatów Employer Brand Leaders Training:

1. Dowiedz się, kogo szukasz, aby móc go znaleźć

Standardowe kanały komunikacji rekrutacyjnej są coraz mniej skuteczne w docieraniu do kandydatów. Wielu pracodawców próbuje realizować działania marketingu rekrutacyjnego poprzez kampanie ogłoszeniowe w wyszukiwarkach, czy też reklamy na portalach społecznościowych i serwisach informacyjno-rozrywkowych. Istotne jest jednak, żeby o kanałach komunikacji myśleć dopiero na samym końcu projektowania kampanii rekrutacyjnej. Na początku należy precyzyjnie i świadomie zdefiniować, jakich kandydatów szukamy. Warto szczegółowo rozpisać wszelkie pożądane cechy kompetencyjne i osobowościowe, a nawet profil demograficzny i behawioralny. Wtedy będziemy mogli dobrać odpowiednie kanały komunikacji – takie, przez które dotrzemy do naszych idealnych kandydatów w sposób najbardziej naturalny. Dzięki temu będziemy mogli też odpowiednio zaprojektować treść komunikatu. Bardzo często widzimy ogłoszenia zaczynające się od listy oczekiwań i wymagań względem kandydata. Tymczasem w przypadku specjalistów i menadżerów tym, co przyciąga uwagę jest ukazanie kluczowych walorów stanowiska i ciekawa prezentacja profilu firmy.

2. Zbierz informację zwrotną od... kandydata

W wielu firmach  źródłem informacji zwrotnej na temat wizerunku pracodawcy jest realizowanie badań satysfakcji wśród pracowników lub ankiet exit interview dla osób rozstających się z organizacją. Natomiast równie istotne powinno być zbieranie danych dotyczących oczekiwań i motywacji kandydatów, którzy są dla nas najatrakcyjniejsi już na etapie rekrutacji. Po analizie takich danych może okazać się, że w informacjach prezentowanych w zakładce kariera czy w ogłoszeniach brakuje kluczowych komunikatów, które dla nas wydawały się oczywiste. Przykładowo, możemy zauważyć, że wielu kandydatów pyta o pakiety relokacyjne lub możliwość zaangażowania się w dodatkowe projekty jako element rozwijania ich kompetencji. Może okazać się, że jest to tak oczywisty element naszej oferty, że z naszej perspektywy komunikowanie go nie było potrzebne. Istotne jest, żeby uwypuklać te aspekty oferowanych warunków, które są najistotniejsze z punktu widzenia kandydatów. Im bardziej treści będą odnosiły się do konkretnych typów stanowisk, tym skuteczniej będziemy przyciągać talenty.

3. Angażuj pierwszego dnia

Employer branding często jest błędnie sprowadzany tylko do poziomu kampanii rekrutacyjnych, podczas gdy w swojej naturze dotyczy wielu newralgicznych działań wewnętrznych. Ciekawym pomysłem na stopniowe rozszerzanie zakresu działań budujących wizerunek pracodawcy może być wdrażanie elementów grywalizacji w różnych podprocesach HR. Przykładowo, możemy zaaplikować elementy prostych gier i mechanizmów rywalizacji z nagrodami, w procesie wdrażania nowych pracowników do organizacji. Zachęcanie do szybkiego zdobywania nowych umiejętności i wzmacniania tego nawet niewielkimi bodźcami może bardzo istotnie wpłynąć na skuteczność i skrócenie czasu potrzebnego na przyswojenie sobie niezbędnej wiedzy. Takie podejście najczęściej pozytywnie zaskakuje nowych pracowników i zwiększa ich satysfakcję ze zmiany pracy, a tym samym – wpływa na ich zaangażowanie. Obecnie, gdy coraz częściej mamy do czynienia z rynkiem kandydata, powinno się uruchamiać działania prewencyjne już na początku cyklu życia pracownika. To doskonałe wsparcie działań retencyjnych.

Wszystkich zainteresowanych tematyką employer brandingu zapraszamy do udziału w majowej edycji warsztatów Employer Brand Leaders Training współorganizowanych przez Antal! Kliknij, aby dowiedzieć się więcej.

 

Przemysław Broniszewski
Employer Branding Manager
+48 664 929 597
przemyslaw.broniszewski@antal.pl

Antal International 
ul. Puławska 2, 00-556 Warszawa
www.antal.pl