Employer Branding & Marketing Rekrutacyjny
Nieograniczony dostęp do edukacji, powszechność technologii oraz wzrost wyspecjalizowania pracowników i firm sprawia, że markom coraz trudniej jest wyróżnić się na tle konkurencji. Tworzenie pozytywnego wizerunku pracodawcy stało się istotniejsze niż kiedykolwiek. Dlatego tak ważne jest by pracodawcy wprowadzali w życie działania employer brandingowe, które będą aktywnie kształtować kierunek rozwoju w tym zakresie.
Employer Branding to zespół działań zorientowanych na kreowanie silnej i godnej zaufania marki zarówno w postrzeganiu wewnętrznym, jak i zewnętrznym. Przygotowujemy kompleksową strategię rozpoczynając od analizy sytuacji firmy, poprzez dobór narzędzi i zaplanowanie harmonogramu działań, aż do ich wdrożenia. W zależności od specyfiki projektu, proces wspierają także nasi eksperci ds. Market Research oraz HR Consulting.
Dlaczego Employer Branding jest tak istotny?
Warto uzmysłowić sobie, dlaczego działania z zakresu usprawniania wizerunku pracodawcy są tak istotne. Na pozór każdy sobie zdaje sprawę z tego, że warto w Employer Branding inwestować, ale nie każdy jest w stanie wskazać najistotniejsze korzyści, jakie z tego płyną. A zatem, dlaczego marketing skierowany w wizerunek pracodawcy jest tak ważny?
- Wizerunek całej marki / firmy: Employer Branding, choć ma wpływ na to, jak pracownicy oraz kandydaci postrzegają markę lub firmę - pozytywnie wpływa na ogół jej wizerunku. Świadomość faktu, iż ma się do czynienia z atrakcyjnym, ciekawym pracodawcą przekłada się bezpośrednio na całość, którą nazywamy “wizerunkiem kolektywnym” firmy.
- Zadowolenie obecnych pracowników: Employer branding zakłada nie tylko ulepszanie wizerunku wśród kandydatów, ale także wśród obecnych pracowników. Poczta pantoflowa to w dalszym ciągu bardzo ważny kanał wymiany informacji o pracodawcach. Siłą rzeczy, pracownicy mówią o tym, jak pracuje im się w danej firmie na zewnątrz. Im lepiej o tym mówią, tym lepiej dla przedsiębiorstwa.
- Szacunek kandydatów: kandydaci chętniej będą zwracać się do naszej firmy, a także aktywniej będą odpowiadać na nasze propozycje. Co więcej, silny wizerunek firmy powoduje również lepsze pole do negocjacji w momencie, gdy dochodzi do ustalania warunków zatrudnienia danego kandydata.
- Usprawnienie kultury organizacyjnej. Employer branding pozytywnie wpływa na konsolidację pracowników jako grupy społecznej. Kultura organizacyjna jest jedną z wypadkowych działań zmierzających do usprawnienia wizerunku pracodawcy: to z kolei przekłada się na silniejszą więź pracowników między sobą i z pracodawcą.
Employer Branding w Antal - co możemy dla Ciebie zrobić?
Proponujemy rozwiązania w następujących obszarach:
- Badanie wizerunku
- Employer Branding
- Marketing Rekrutacyjny
- Candidate Experience
- Prowadzenie wybranych kanałów Social Media
- Materiały wspierające rekrutacje
- Konsultacje
- Usługi szyte na miarę - napisz czego potrzebujesz :)
Nasze działania w ramach Employer Branding'u możemy podzielić na trzy zasadnicze etapy. Z racji tego, że do każdego projektu podchodzimy indywidualnie, końcowy kształt każdego z nich różni się, w zależności od potrzeb firmy.