Facebook Pixel

Ulubione oferty

Dlaczego na rynku kandydata outsourcing jest mile widzianą usługą?

Brak odpowiednich kandydatów niesie za sobą wiele konsekwencji:

- specjalistów IT szuka się dłużej co oznacza, że średni czas poszukiwania kandydata z jednego miesiąca wydłuża się do dwóch-trzech miesięcy, w zależności od wymagań stawianych kandydatom;

- pośrednio dłuższy czas poszukiwań kandydatów może wpływać na opóźnienia w rozpoczęciu projektu, ale również na utratę potencjalnych przychodów spowodowanych takimi opóźnieniami;

- kandydaci zaczynają dyktować warunki w zakresie zatrudnienia, mają też wyższe wymagania finansowe, ale również zdecydowanie dłużej zastanawiają się nad kilkoma oferowanymi propozycjami;

- działy HR zauważają potrzebę organizacji specjalnych akcji promocyjnych w krótkim czasie, ale również planują politykę długookresową w celu zwiększenia atrakcyjności warunków zatrudnienia dla pracowników firmy. Tym samym, mogą wpływać na zwiększenie uwagi kandydatów ofertami pracy, ale również na obniżenie rotacji wśród osób już zatrudnionych. Coraz częściej firmy decydują się na całkiem nową usługę na rynku – employer branding, w celu wzmocnienia i budowania pozytywnego wizerunku pracodawcy;

- działy biznesowe, do których docelowo trafiają rekrutowani specjaliści często działają pod presją zarządzania ryzykiem w projekcie. Decydując się na różne pośrednie rozwiązania m.in. obniżają je poprzez nadgodziny pracowników już zatrudnionych, renegocjują warunki projektów, są również otwarci na outsourcing specjalistów IT oraz usługę tzw. try & hire (po zakończeniu projektu klient decyduje się na przejęcie kontraktora na etat);

- coraz częściej w ramach tradycyjnych struktur organizacyjnych powstają nowe stanowiska typu Sourcing Manager/ Sourcing Coordinator – osoby na tych stanowiskach są odpowiedzialne za pozyskiwanie specjalistów IT do planowanych projektów;

- wśród klientów wzrasta zainteresowanie specjalistami IT z zagranicy. W Polsce najlepszymi kandydatami są wciąż specjaliści ze wschodniej granicy Polski. Z czego to wynika? Mają wysokie kwalifikacje a ich wymagania finansowe nie odbiegają od możliwości pracodawcy. Co więcej, procedury dotyczące ich zatrudnienia są coraz prostsze. Urzędy Wojewódzkie, a konkretnie – Oddziały Zezwoleń na Pracę lub Wydziały Spraw dla Cudzoziemców obecnie przeżywają prawdziwe oblężenie. Na potrzeby usprawnienia procedury wydawania pozwoleń o pracę Urzędy Wojewódzkie tworzą listę zawodów deficytowych, co zdecydowanie przyśpiesza decyzję o pozwolenie na pracę w danej specjalizacji, ponieważ nie trzeba wykonywać testu rynku.

Brak specjalistów IT w procesach rekrutacyjnych to bolączka wielu firm, w których równolegle realizowanych jest wiele projektów – takie firmy najczęściej decydują się na outsourcing specjalistów, bądź całych procesów IT, w zależności od stopnia specjalizacji klienta, jakości oferty outsourcera oraz oczekiwanego poziomu jakości. Statystycznie jednak klienci najczęściej wybierają outsourcing kompetencyjny bądź też kontrakting, gdyż jest to stosunkowo najprostsza usługa a także łatwa do monitorowania i zarządzania. Dobry specjalista pozyskany drogą tradycyjną – poprzez rekrutację realizowaną za pośrednictwem działu HR lub outsourcing IT z udziałem działów biznesowych, jest traktowany podobnie.

Okazuje się, że do projektu trwającego 12-18 miesięcy specjalistów warto pozyskiwać poprzez outsourcing. Wynika to między innymi z faktu, iż firmy w tym wyspecjalizowane pozwalają zarządzać efektywniej ryzykami w danym projekcie. Sprawdzony partner w tym obszarze jest nieoceniony, zwłaszcza w sytuacjach nieprzewidzianych rotacji pracowników, nieobecności spowodowanych dłuższymi chorobami lub kolejnych nowych projektów wynikających z rozwoju organizacji. Specjalizacja outsourcera ma również duży wpływ na korzystną ofertę w tym zakresie oraz na wskaźniki realizacji tej usługi. 

Profesjonalizm outsourcera najlepiej zweryfikować przyglądając się jakości przesłanych CV na dane stanowisko, stopniu weryfikacji kompetencji kandydatów oraz długości realizacji usługi. Każdy zaufany dostawca powinien przecież szanować swojego klienta, jego czas i pieniądze.

Joanna Wróbel
Business Development Manager
+48 664 921 218
joanna.wrobel@antal.pl

Antal International
ul. Puławska 2, 00-556 Warszawa
www.antal.pl

Specjalizuje się w realizacji projektów w branży IT w zakresie outsourcingu kompetencyjnego (contracting) oraz procesów biznesowych w IT (m.in. usługa Help Desk, administracja IT, utrzymanie i rozwój oprogramowania). Przy proponowanej usłudze wykorzystuję najlepsze praktyki ITIL oraz inne metodyki dotyczące zarządzania projektami.

Jeśli są Państwo zainteresowani dalszymi informacjami na temat rynku pracy lub współpracą w zakresie realizacji projektów rekrutacyjnych w modelu outsourcingu, proszę o kontakt

Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: