Jakie korzyści płyną z usługi RPO?
Spis treści
Aż 73% specjalistów i menedżerów stwierdza, że ich firma nie korzystała z usługi RPO. Wynika tak z raportu Antal “Trendy rekrutacyjne”. Co pracodawcą może dać skorzystanie z usługi jaką jest outsourcing procesów rekrutacyjnych? Czy można dostosować współpracę z zewnętrznym partnerem w rekrutacji do własnych potrzeb?
Przy obecnym wzroście zainteresowania zmianą zatrudnienia przez specjalistów i menedżerów na rynku warto znać najlepsze metody dotarcia do potencjalnych kandydatów. Warto więc wiedzieć jakie możliwości niesie ze sobą wykorzystanie usług RPO.
RPO – dlaczego warto spróbować?
Jeżeli organizacja chce przyspieszyć działania rekrutacyjne i etapy zatrudniania powinna rozważyć partnera rekrutacyjnego, który oferuje Recruitment Process Outsourcing (RPO). Jest to forma outsourcingu procesów biznesowych. Polega na zleceniu przez klienta wszystkich lub wybranych procesów rekrutacyjnych do wykonania przez firmę zewnętrzną.
Obecnie środowisko rekrutacji jest dość złożone. Aby skutecznie rekrutować najlepsze talenty, musisz odpowiednio poruszać się po rynku pracy- stać się biegłym w zestawie odpowiednich technologii oraz zarządzać i kontrolować kandydatów i menedżerów ds. Rekrutacji. Dostawcy RPO są ekspertami w danej dziedzinie- pozyskiwanie talentów jest ich podstawową kompetencją. Wiedzą, jak poruszać się w środowisku rekrutacyjnym, być na bieżąco z najnowszą technologią rekrutacyjną i mają zasoby do skalowania zdolności rekrutacyjnych w celu spełnienia wymagań związanych z zatrudnieniem – komentuje Krzysztof Korpas, Associate Consultant Antal, SSC/BPO.
W zależności od tego, czego szuka organizacja, rozwiązanie RPO może przynieść szereg wielu korzyści, w tym: zarządzanie wahaniami rekrutacji w ciągu roku, zmniejszenie całkowitych kosztów rekrutacji i zależności od agencji rekrutujących, większa satysfakcja menedżerów ds. rekrutacji, poprawa doświadczenia kandydata, uproszczenie lub usprawnienie procesu rekrutacji jak i oszczędność czasu na inne obowiązki.
Cechy idealnego... RPO partnera
Rekrutacja w modelu RPO to bez wątpienia duże udogodnienie dla klienta. Rozwiązuje problemy w wielu obszarach rekrutacji, ale nie tylko. Ten niełatwy proces wymaga odpowiedniego partnera projektowego. Rekruter wiodący, on-site recruiter, RPO Project manager, rolę w prowadzeniu projektu RPO będzie mieć taką samą – koordynacja projektu i upewnianie się, że proces zmierza w dobrym kierunku przy jednoczesnym spełnianiu KPI uzgodnionych z klientem.
Idealnego” RPO partnera wyróżnia przede wszystkim gotowość do wyzwań, elastyczność, inicjatywa oraz zestaw odpowiednich umiejętności idący w parze z wiedzą. Konsultant RPO staje się częścią firmy, dla której pracuje, jest on w końcu w pewnym sensie rozszerzeniem HR wewnętrznego danego klienta. Dlatego tak ważna jest elastyczność w podejściu do realizacji procesu, przyswojenie i implementacja wiedzy oraz odpowiednich standardów rekrutacyjnych. Tylko wtedy klient może swobodnie obdarzyć rekrutera zaufaniem. Ważna jest także inicjatywa, której klienci często potrzebują. Dobry RPO Partner to osoba, która widzi pole do wprowadzenia usprawnień i je wprowadza w taki sposób, żeby rekrutacja była duża łatwiejsza i szybsza - wyjaśnia Gabriela Wcześniak, Consultant Antal, Banking & Insurance.
Jak zagwarantować sobie sukces?
Aby zagwarantować sukces podczas proces rekrutacyjnego w modelu RPO, niezależnie od tego czym on będzie, istnieją pewne czynniki, które są uniwersalne i niezbędne do osiągnięcia takiego sukcesu.
1. Komunikacja – to podstawa każdej współpracy i projekt RPO nie jest tu wyjątkiem. Dobrze ułożona komunikacja to klucz do szybkiego, jasnego i płynnego przepływu informacji, który podczas RPO jest kluczowy ze względu na liczne końcowe terminy.
2. Kiedy mamy już „ułożoną komunikacje” warto dawać sobie klarowny i szczery feedback. Cykliczne spotkania, kick-off meetingi oraz „121” podczas których dowiadujemy się o oczekiwaniach Hiring Managerów, firmy czy całego biznesu. Słowo cykliczne jest tutaj kluczowe. Regularne spotkania i wymiana zdań pozwalają określić konsultantom RPO czy zmierzają w dobrym kierunku i ewentualnie nakierować na dobre tory. Jest to też świetny czas na wymianę zdań, pomysłów i wprowadzanie usprawnień
3.Wewnętrze procedury klienta – ten czynnik bardziej zależy od klienta niż RPO consultanta. Przykładem może być proces „approvali” ofert, jest to często kwestia sporna, która zajmuje dużo czasu, przez co rekrutacja się przedłuża. Tak jednak nie musi być, zadaniem Consultanta RPO jest to, aby ułatwić firmie jak najszybszej i najlepsze podjęcie decyzji, klient natomiast musi skupić się na tym, żeby oferta do kandydata wyszła tak szybko jak to możliwe. Obie strony przy odpowiedniej współpracy i czynnikach wymienionych powyżej (feedback oraz komunikacja) mogą skrócić cały proces i uniknąć sytuacji w który kandydat znika z ryku, bo dostał inna ofertę z krótszym czasie
4.Atmosfera wsparcia i partnerstwa – to bardzo ważny czynnik sukcesu w każdej relacji międzyludzkiej, jaką bez wątpienia jest projekt RPO. Nikt nie jest idealny i każdy ma prawo do pomyłek oraz gorszego dnia w pracy. Kiedy posiada się wspólny cel i traktuje się partnersko o wiele łatwiej jest osiągnąć założone wyniki. Projekt RPO to tak naprawdę współpraca firmy z firmą, w której osoby reprezentujące łączą wysiłki, aby taki cel osiągnąć. W odpowiedniej atmosferze nastawionej na partnerstwo nie ma rzeczy niemożliwych do zrealizowania.
Zapraszamy do kontaktu: