Facebook Pixel

Ulubione oferty

Opublikowano: Business Centre Club, Marzec 2012

Tony Goodwin, właściciel i prezes międzynarodowej firmy rekrutacyjnej Antal International, podczas pobytu w Polsce podzielił się swoimi przemyśleniami o roli lidera i czynnikach wpływających na sukces i porażkę oraz skomentował badania przeprowadzone wśród polskich menedżerów.

Antal International przeprowadził badania wśród prezesów i członków zarządów firm w Polsce. Według wyników badania „Co wpływa na sukces w biznesie, a co na porażkę?” najważniejsza jest elastyczność i umiejętność szybkiego dostosowywania się do sytuacji (50 proc.). W dzisiejszych czasach, przy szybko zmieniających się cyklach koniunkturalnych, różnych oczekiwaniach ze strony zarówno klientów, jak i pracowników oraz dostawców, jest to jedna z kluczowych cech u przedsiębiorcy i menedżera zmierzającego do sukcesu.  - Przetrwałem przez 3 okresy recesji. Rynek z pewnością potrafi zaskakiwać – umiejętność szybkiej reakcji i elastyczności jest konieczna. Warto być przygotowanym na ewentualność, że nawet najlepsze plany biznesowe czasami trzeba zmienić w ułamku sekundy  – potwierdza Tony Goodwin, prezes  Antal International.

Dla obecnych bądź przyszłych przedsiębiorców, a także menedżerów zarządzających firmami niezwykle istotna jest również determinacja (47 proc.), inteligencja (42 proc.) oraz kreatywność (39 proc.).

Warto cały czas pamiętać, że o ile nie będziemy czujni, nasz sukces łatwo może przerodzić się w porażkę. Obrazuje to książka Tony’ego Goodwina i Jamie’ego Oliviera „How They Blew It” o osobistościach świata biznesu, którzy stali się symbolem porażki. Tony Goodwin podkreślił, że nawet najzdolniejsi, jeśli zapomną o podstawowych mechanizmach biznesu i zagrożeniach rynku – szybko mogą stać się przegranymi. Także respondenci w Polsce wskazali zestaw cech, które mogą się przyczynić do porażki. I konsekwentnie – o ile elastyczność oraz umiejętność dostosowania się do sytuacji są najważniejszymi czynnikami umożliwiającymi osiągnięcie sukcesu, to ich brak najbardziej przyczynia się do porażki (64 proc.). Porażkę biznesową może też spowodować lenistwo (57 proc.), niewiara we własne możliwości (57 proc.) oraz brak umiejętności personalnych (42 proc.). Ostatni z wymienionych czynników nabiera szczególnego znaczenia w czasach recesji. - Niewłaściwa komunikacja z zespołem i brak empatii może wpłynąć na zdemotywowanie całego zespołu zwiększając trudności, jakie napotka przedsiębiorstwo – skomentował Tony Goodwin, prezes Antal International.

Kliknij by przeczytać artykuł

Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: