Facebook Pixel

Ulubione oferty

Lepiej dać wędkę niż rybę - czyli dlaczego warto pomagać w rozwoju kompetencji społecznych

„Uważamy, że warto pomagać młodym ludziom w wyborze właściwej ścieżki kariery zawodowej oraz odkrywaniu swoich mocnych i słabych stron. W programie nauczania, szczególnie zawodowego i technicznego, nie zawsze kładzie się wystarczająco duży nacisk na kompetencje społeczne. Tymczasem jest to niezwykle ważny obszar z perspektywy pracodawców” – mówi Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal International.

Wspólne przedsięwzięcie Antal i PFDiM –miało na celu rozwój kompetencji społecznych uczniów warszawskich szkół kształcenia zawodowego. Akcja polegała na samodzielnej realizacji projektów o charakterze lokalnym przez młodzież – od pomysłu, przez zaplanowanie, przygotowanie i przeprowadzenie działań, po ich podsumowanie. Dzięki aktywnemu udziałowi w projektach uczniowie mieli okazję w praktyce rozwijać umiejętności przydatne w przyszłym życiu osobistym i zawodowym, m.in zdolności organizacyjne, współpracy zespołowej, budowania relacji z partnerami zewnętrznymi, a także inicjatywę.

Pomysły uczniów były bardzo różnorodne – od organizacji spotkania integracyjnego starszego pokolenia Warszawiaków z młodszym, przez koncert szkolnego zespołu grającego muzykę hard rock, po promocję zdrowego sposobu odżywiania wśród uczniów szkoły podstawowej i mieszkańców stolicy. Udział w przedsięwzięciu w znaczący sposób wpłynął na rozwój kompetencji społecznych młodzieży i umiejętności pracy projektowej.

„W Antal International rekrutujemy najlepszych specjalistów i menedżerów na rynku. Na co dzień mamy kontakt z ludźmi sukcesu. Wiemy jednak, że choć to my sami kierujemy karierą nie zawsze szanse są równe. Chcemy, aby każdy młody człowiek miał możliwość z sukcesem zrealizować projekt rozwoju własnej kariery” – podkreśla Artur Skiba, Prezes Zarządu Antal International.

Z obserwacji i słuchania uczniów oraz nauczycieli wynika, iż programy służące rozwojowi kompetencji społecznych, a także praktyczne wykorzystanie tych umiejętności, poprzez realizacje projektów o charakterze edukacyjno-społecznym, może w dużym stopniu pomóc młodym ludziom w wejściu na rynek pracy, a przede wszystkim w utrzymaniu przyszłej posady.

Kontakt dla mediów:

Agnieszka Wójcik
PR Specialist
Tel. 22 483 5000
Kom. 664 926 120
awojcik@antal.com
Joanna Kucza
PR & Marketing Manager
Tel. 22 483 5000
Kom. 608 082 524
jkucza@antal.com
Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: