Facebook Pixel

Ulubione oferty

Opubblikowano: Ekonomia 24, 02.02.2012

Firmy niekiedy zdają sobie sprawę, co powinny zmienić, ale nic nie zmieniają. Są jak ludzie, których umysł czasem wie, co należy robić, ale serce na to nie pozwala - twierdzi Tony Goodwin, założyciel i prezes Antal International, międzynarodowej firmy rekrutacji specjalistów i kadry kierowniczej

Rz: W niedawnym  badaniu Antal International polscy szefowie uznali, że kluczową cechą menedżera i przedsiębiorcy na drodze do sukcesu jest elastyczności umiejętność szybkiego dostosowania się do sytuacji. Czy w światowym badaniu wynik byłby podobny?

Tony Goodwin: Sądzę, że tak. Czytałem ostatnio ciekawe opracowanie o Darwinie i jego teorii przetrwania najsilniejszych i najlepiej przystosowanych jednostek. Według niej zwierzęta, które przetrwały, niekoniecznie były największe i  najpotężniejsze, ale takie, które najlepiej i najszybciej potrafiły się przystosować do zmieniających się warunków. Podobnie jest w biznesie, który dla mnie jest odbiciem selekcji naturalnej. W nim też  bardzo istotna  jest  umiejętność dostosowania się do sytuacji. Tragicznym potwierdzeniem tej zasady było niedawne bankructwo Kodaka,  jednej z najbardziej znanych światowych marek. Firma nie była w stanie dostosować swego modelu biznesu do nowych warunków fotografii cyfrowej.

Aby przeczytać cały tekst, proszę kliknąć tutaj
Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: