Facebook Pixel

Ulubione oferty

FMCG - integralna część branży sprzedażowej o niekończącym się popycie

Branża FMCG, będąca integralną częścią sprzedaży i marketingu, zaopatruje sklepy w towary pierwszej potrzeby, takie jak żywność, napoje, środki czystości czy kosmetyki, które szybko się sprzedają dzięki niskim cenom. Stałe zapotrzebowanie na te produkty sprawia, że sektor FMCG jest odporny na kryzysy rynkowe i odgrywa kluczową rolę w sprzedaży i marketingu. 

Średnie zarobki w branży FMCG 

Z najnowszego raportu płacowego Antal wynika, że średnie wynagrodzenie dla całej branży sprzedaży i marketingu wynosi 14 881 zł brutto miesięcznie. Branża FMCG charakteryzuje się różnorodnością stanowisk, a zarobki zależą wielu różnych czynników. Przykładowo, Key Account Manager w sprzedaży może liczyć na wynagrodzenie w przedziale 8 000 – 12 000 zł brutto, a dyrektor sprzedaży osiąga średnie zarobki rzędu 15 000 – 25 000 zł brutto miesięcznie. Firmy międzynarodowe oferują zazwyczaj wyższe wynagrodzenia i szerszy wachlarz benefitów w porównaniu do firm lokalnych.   

Źródłó: Raport Płacowy Antal 2024


Branża FMCG w Polsce rozwija się dynamicznie, a wynagrodzenia w tej branży odzwierciedlają rosnące wymagania i konkurencyjność rynku. Firmy poszukują specjalistów, którzy mogą znacząco przyczynić się do ich sukcesu, oferując atrakcyjne wynagrodzenia oraz szeroką gamę benefitów. – dodaje Agnieszka Niebutkowska, Sector Manager & Team Leader Antal, Sales & Marketing. 

Popyt na specjalistów i jego determinanty 

Obecnie największy popyt w branży FMCG występuje na stanowiska mające bezpośredni wpływ na wyniki finansowe i wzrost udziału rynkowego firmy. Wysoko cenieni są specjaliści ds. sprzedaży, tacy jak Key Account Managerowie oraz eksperci ds. eksportu i marketingu.  Centralna Polska, ze względu na dużą koncentrację firm i dostęp do szerokiego grona kandydatów, pozostaje głównym ośrodkiem rekrutacji, choć to zjawisko ulega powolnym zmianom.  

Coraz częściej firmy poza centralną częścią Polski otwierają się na pracowników z innych regionów, oferując model pracy zdalnej lub hybrydowej, co umożliwia dostęp do szerokiego rynku kandydata. Popyt na specjalistów zależy również od zdolności firm do adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych i oferowania konkurencyjnych wynagrodzeń oraz benefitów - komentuje Agnieszka Niebutkowska, Sector Manager & Team Leader Antal, Sales & Marketing.  

Wynagrodzenia uzależnione od pełnionej roli i profilu firmy – trendy w FMCG  

Obserwowane w branży FMCG trendy wskazują, że poziom oferowanych wynagrodzeń zależy od pełnionej roli, poziomu odpowiedzialności, doświadczenia czy lokalizacji i skali działalności firmy, a także od jej międzynarodowej struktury. Firmy międzynarodowe oferują wyższe wynagrodzenia i bardziej atrakcyjne benefity w porównaniu do firm lokalnych. Pasywni kandydaci często doliczają do swoich oczekiwań finansowych premię, aby zabezpieczyć ryzyko związane ze zmianą pracy. Dla kandydatów na poziomie menedżerskim kluczowe są dodatkowe benefity, takie jak auto służbowe do użytku prywatnego. Także praca hybrydowa staje się standardem, a brak takiej elastyczności w organizacji ogranicza jej możliwości rekrutacyjne. 

Coraz większa liczba kandydatów chce pełnić role w trybach hybrydy. Firmy, które nie dają takich możliwości tracą dostęp do większej puli kandydatów, gdyż większość z nich mając możliwość pracy w trybie hybrydowym nie jest zainteresowanych pracą z biura w 100 procentach. – dodaje Agnieszka Niebutkowska, Sector Manager & Team Leader Antal, Sales & Marketing. 


_________________ 

O Raporcie Płacowym Antal 

„Raport płacowy” Antal 2024 został przygotowany na podstawie przeprowadzonej analizy płac 4 952 specjalistów i menedżerów uczestniczących w procesach rekrutacyjnych Antal na przestrzeni drugiego półrocza 2023 i pierwszego półrocza 2024 roku. Dane te zostały zweryfikowane i poszerzone o informacje z procesów rekrutacyjnych przeprowadzonych przez konsultantów Antal w 2023 r., a także wywiady telefoniczne z pracodawcami i kandydatami. 

Raport do pobrania: https://antal.pl/wiedza/raport/raport-placowy-antal-2024 

O Antal

Antal jest wiodącą firmą w regionie CEE, zajmująca się dostarczaniem rozwiązań w zakresie rekrutacji stałych, consultingu HR oraz outsourcingu. U podstaw naszego sukcesu leży wysoka jakość oferowanych usług oraz ludzie, których kapitałem jest wiedza zgromadzona przez 26 lat działalności firmy. Tworzymy metody i narzędzia, które przewyższają oczekiwania klientów i standardy rynkowe, będąc jednocześnie liderem zrównoważonej transformacji (ESG) w branży. Zakres wsparcia Antal jest bardzo szeroki – od realizacji

www.antal.pl


Masz pytania? Skontaktuj się z autorem:

Powiązane usługi