Facebook Pixel

Ulubione oferty

Medical Advisor - doradza czy liczy?

Medical Advisor - doradza czy liczy?

Dział medyczny odgrywa ważną rolę w strategii firm farmaceutycznych. Polski rynek farmaceutyczny na przestrzeni ostatnich pięciu lat rozwijał się bardzo dynamicznie. Firmy farmaceutyczne patrzą w przyszłość z optymizmem i spodziewają się dalszego wzrostu.

Zmienia się środowisko pracy, zmieniają się regulacje prawne, konkurencja nasila się, a dostęp do środowiska medycznego jest coraz trudniejszy. Utrata wyłączności na szereg leków, silna konkurencja generyczna i presja na obniżanie cen sprawia, że ewoluuje funkcja działu medycznego, a co za tym idzie ewoluuje także profil Medical Advisora, którego poszukują firmy farmaceutyczne.

Powyższe wyzwania przekładają się na nowe podejście do rekrutacji Medical Advisorów. Ta zmiana to konieczność dla firm, które pragną skutecznie wykorzystać szansę na dynamiczny rozwój branży.

Rola Medical Advisorów to  już nie tylko wspieranie badań naukowych, analizowanie i przekazywanie informacji o incydentach medycznych i zdarzeniach niepożądanych, monitorowanie literatury naukowej, szkolenia medyczne i merytoryczne wsparcie działań promocyjnych. To dział, który obecnie odgrywa aktywną rolę przy realizacji większości strategii firm, a w szczególności przy wprowadzaniu nowych produktów na rynek i budowaniu lojalności konsumentów.

Jeszcze dwa lata  temu profile Medical Advisorów zawierały wymagania czysto naukowe i medyczne. Dziś nasi klienci, nawet na kandydatów na stanowiska niekomercyjne, niezwiązane bezpośrednio ze sprzedażą i marketingiem, szukają osób, które rozumieją sprzedaż, są odporne na stres, znają techniki efektywnych negocjacji i sprzedaży. Nie da się ukryć, że to stanowiska, których rekrutacje przysparzają dużych trudności. Już nie wystarcza samo wykształcenie medyczne i świetny język angielski. Teraz szukamy osób, ktore rozumieją sprzedaż i marketing, potrafią łączyć informacje medyczne z aspektami  opłacalności terapii i rozumieją to, jak informacja czysto medyczna przekłada się na wyniki biznesowe. Często zdarza się też, że doświadczenie związane ze sprzedażą i marketingiem przeważa i wtedy pojawia się problem, aby to pogodzić z zagadnieniami wynikającymi z prawa farmaceutycznego i kodeksem farmaceutycznej etyki marketingowej. Doskonały kandydat to taki, który wyczuwa różnicę pomiędzy przekazywaniem obiektywnej wiedzy naukowej a promocją i wierzy, że działając etycznie można wciąż osiągać sukces biznesowy. Etyka stanowi filar postępowania w pracy, jest to doskonaly fundament dla budowy pozytywnego wizerunku. Strategie wielu firm dowodzą, że taka filozofia jest możliwa do osiągnięcia.

Medical Advisor musi się szybko uczyć, aby często przyswoić ogromne ilości danych, statystyki, wyniki. Pożądany kandydat to osoba, która radzi sobie w relacjach bezpośrednich, która lubi pracować w dynamicznym środowisku, którą najzwyczajniej w świecie cieszy dzielenie się wiedzą i odkrywanie nowych informacji. To także kandydat, który chce doskonalić swoje techniki negocjacji i rozwijać umiejętności komunikacji ze środowiskiem medycznym. Obecnie rola Medical Advisora to nie praca przy biurku, ale praca w terenie, spotkania z KOLami, uczestnictwo w konferencjach i szkoleniach. A wprowadzanie nowego produktu na rynek to niekwestionowane wyzwanie, które niesie ze sobą najwięcej satysfakcji. Osoby, które sprawdzają się na tym stanowisku to kandydaci, którzy pragną czegoś więcej niż tylko pracy. To kandydaci, dla których ważne jest to, że firma, w której pracują to miejsce, w którym nauka idzie w parze z najwyższymi standardami etycznymi.

Szybko zmieniające się czynniki zewnętrzne, presja konkurencji, duży nacisk na redukcję kosztów i wyniki sprzedaży, konieczność przejrzystości działań to wyzwania, z którymi będą w stanie poradzić sobie tylko kandydaci, którzy po pierwsze rozpoznają, a po drugie szybko zareagują na działania konkurencji i w porę dostrzegą potrzebę zmiany. To one są gwarancją sukcesu w ciągle zmieniającym się środowisku farmaceutycznym.

Jeśli jesteście Państwo zainteresowani dalszymi informacjami na temat rynku pracy z obszaru sektora farmaceutycznego lub współpracą w zakresie realizacji projektów rekrutacyjnych z tego obszaru na stanowiska specjalistyczne i menedżerskie średniego i wyższego szczebla, proszę o kontakt:

Agnieszka Pastuła
Team Manager Pharma

Tel: +48 22 48 35 000
Fax: +48 22 48 35 001
E-mail: APastula@antal.com

Antal 
ul. Puławska 2
02-566 Warszawa, POLAND
Web: www.poland.antal.com

Od 6 lat jestem związana z rekrutacją na stanowiska wyższego i średniego szczebla, zarówno w Polsce, jak i Wielkiej Brytanii. W Antal Pharma zajmuję się realizacją projektów rekrutacyjnych na stanowiska niekomercyjne. Projekty najczęściej realizowane przeze mnie w ostatnim roku to Medical Advisor, Monitor Badań Klinicznych i Regulatory Manager.

Powiązane usługi