Facebook Pixel

Ulubione oferty

Współpraca z rekruterem specjalizującym się w danym obszarze daje kandydatom ogromne korzyści. Kontakt rekrutera zarówno z klientami jak i kandydatami pozwala gromadzić bogatą wiedzę o rynku pracy. Dzięki swojej specjalizacji headhunter doskonale zna daną branżę, jej specyfikę, aktualne trendy. Dobry rekruter jest zatem nie tylko partnerem do rozmów, ale również cennym doradcą zawodowym. Warto zatem zastanowić się nad zbudowaniem trwałej relacji, która może dać nam wymarzoną pracę. 

Rekruter bardzo często jest źródłem wiedzy na temat jeszcze nieopublikowanych ofert pracy. Wielu pracodawców prowadzi rekrutacje za pośrednictwem konsultantów agencji doradztwa personalnego. Współpracując z rekruterem możesz uzyskać informacje na temat wielu ciekawych stanowisk. Dana specjalizacja to ogromna wiedza na temat procesów zachodzących w organizacjach, realizowanych w nich działaniach, planowanych zmianach. 

Co więcej, rekruter wie, jak skutecznie przedstawić danemu pracodawcy profil kandydata, z którym współpracuje, dzięki czemu ma on możliwość szybkiego spotkania się przedstawicielami firmy. Wskazuje wartości, jakie kandydat może wnieść do organizacji.  

Jak zatem dokonać słusznego wyboru? Na jakiej podstawie zdecydować, czy warto zaufać rekruterowi i na co zwrócić uwagę, wybierając go?

1. Bardzo ważna jest SZEROKA WIEDZA headhuntera na temat stanowiska, na które prowadzi rekrutację, tj. znajomość wymagań, jakie ma spełniać pożądana osoba oraz jej zakresu obowiązków. Profesjonalny rekruter bardzo dobrze zna klienta, z którym współpracuje, a także profil działalności danej firmy, jej strukturę organizacyjną oraz zespół, w którym ma pracować wybrana osoba. Warto zatem poznać wiedzę rekrutera na temat procesu, za który jest odpowiedzialny a następnie podjąć decyzję, czy jest ona wystarczająca i czy chcesz kontynuować Waszą rozmowę. Na podstawie informacji, jakie otrzymałeś możesz zdecydować czy oferta, jaką dostałeś, jest w pełni dopasowana do Twojego profilu zawodowego. Headhunter, który zna dobrze swojego klienta, jest ogromną wartością - nośnikiem cennych informacji. Dzięki nim już na początku możesz zdecydować czy oferta brzmi ciekawie.

2. Warto również zwrócić uwagę na JAKOŚĆ prowadzonej rekrutacji. Pamiętaj, że to Ty decydujesz o tym, czy chcesz utrzymywać kontakt z konkretnym rekruterem – wybierasz osobę, z którą dobrze Ci się rozmawia i która rozumie Twoje oczekiwania, co do nowego miejsca pracy. Bardzo szybko możesz ocenić czy, headhunter uważnie Cię słucha i reaguje na Twoje wątpliwości a co najważniejsze – czy wraca do Ciebie z informacjami, które specjalnie dla Ciebie pozyskał. 

3. Udzielenie INFORMACJI ZWROTNEJ po zakończeniu całego procesu rekrutacji także odzwierciedla zaangażowanie rekrutera w relację z kandydatem. 

Podsumowując - poznaj rekrutera i sam zdecyduj czy jest specjalistą w konkretnej dziedzinie. Dobry rekruter dzięki swojej specjalizacji da Ci pełny obraz poszczególnych firm, ich specyfiki. Potrafi Ci doradzić w słusznym wyborze, jak również przygotować do rozmowy z potencjalnym pracodawcą. Współpracując z osobami decyzyjnymi, osobami technicznymi oraz z działem HR, potrafi wyszczególnić to, co może pojawić się na rozmowie oraz na co zwrócić szczególna uwagę. 

Na podstawie prowadzenia całego procesu rekrutacji masz prawo ocenić rekrutera i podjąć decyzję czy jest on dla Ciebie partnerem do rozmów. Dbając o swoją przyszłość zawodową warto postawić na profesjonalnego headhuntera, który jest ekspertem w swojej dziedzinie i w odpowiedni sposób pokieruje Twoją dalszą ścieżką rozwoju.

Monika Goluch
Senior Consultant
+48 22 483 51 94
monika.goluch@antal.pl

Antal International
ul. Puławska 2, 00-556 Warszawa
www.antal.pl

W Antal specjalizuję się w rekrutacjach na stanowiska techniczne w obszarze IT Software. Realizuję projekty w dziedzinie programowania, testowania, analizy systemowe i biznesowej oraz zarządzania projektami IT.

 

Masz pytania? Skontaktuj się z autorem: